Kompetencje miękkie w pracy w IT jako BI Developer/Data Analyst

Cześć !

Zapraszam Was na podsumowanie ważnych wg mnie cech, które przydadzą Ci się w pracy jako BI Developer. Ale też w pracy w IT.

Może w tym momencie zastanawiasz się czy IT jest dla Ciebie? Jeżeli posiadasz poniższe umiejętności miękkie na pewno będzie ci łatwiej w tej branży 🙂

PS. Jeżeli nie chce Ci się czytać wpisu, sprawdź mojego instagrama. Znajdziesz tam te same informacje przedstawione w formie infografiki 🙂

Zaczynajmy…

Cierpliwość

Jak to bywa w IT czasem dojdziesz do ściany. Kod nie działa, a Ty nie możesz znaleźć powodu dlaczego?

Tutaj potrzebna będzie cierpliwość i wytrwałość.

Odejdź od komputera, przejdź się.

Zadzwoń do koleżanki/kolegi z zespołu i opowiedz mu o problemie.

Nagle okaże się, że nie widziałeś błędu, który znajdował się tuż przed Twoimi oczami 🙂

Kreatywność

Wróćmy do problemu, z którym się spotkałeś okienko wcześniej. Nadal nie wiesz, dlaczego miara nie pokazuje oczekiwanego wyniku. Kod nie działa.

Potrzebujesz dozy kreatywności.

Wejdź w Google, sprawdź stackoverflow, sprawdź fora Power BI community, zadaj pytanie na Power BI Polska na Facebooku. Poszukaj na wykopie (tak, czasem nawet ja tam odpowiadam na pytania o SQL, DAX, Power BI). Może ktoś już szukał odpowiedzi na Twój problem.

Wykaż się kreatywnością w poszukiwaniach rozwiązania. Czasem ścianę/problem trzeba obejść, przeskoczyć, rozwalić. Nie bój się próbować.

Chęć do rozwoju

Świat technologii pędzi do przodu. Sam Power BI aktualizuje się co miesiąc. Żeby być dobrym w swojej pracy

musisz mieć w sobie chęć do rozwoju.

Zapisz sobie powiadomienia z aktualizacjami Power BI, zapisz się na newsletter nowych konferencji, wydarzeń branżowych.

Staraj się być na bieżąco z technicznymi nowinkami,

a to się zwróci w pracy.

Odrobina umiejętności interpersonalnych

W pracy BI Developera czy Analityka danych czasem zdarzy Ci się pracować z tzw. biznesem. Osobami, które potrzebują abyś wykonał dla nich raport, przedstawił dane, przygotował dane etc. W kontakcie z klientami przyda się

odrobina umiejętności interpersonalnych.

Jak to bywa z ludźmi, możesz trafić na różne charaktery, różne wymagania, czasem nawet „rozczenia”. Twoją rolą będzie określenie, czy da się coś zrobić czy nie. Jeżeli potrafisz rozmawiać z ludźmi a do tego jeszcze jesteś przekonywujący w tym co mówisz, to dobrze dla Ciebie.

To by było na tyle,

Jakie umiejętności miękkie wg Ciebie przydają się w tej pracy?

Zostaw komentarz,

Dagmara

.